INTERES NARODOWY

Rzeczpospolita od lat targana burzami politycznymi, stoi na rozdrożu. Obecna sytuacja geopolityczna nie pozwala na to, by kierować się czymś innym niż najwyższym dobrem narodu – potrzebna jest nam, bardziej niż kiedykolwiek, polityka oparta na silnym fundamencie interesu narodowego.

Przez dekady zmieniające się na przemian partie, w tym dwa dominujące ugrupowania, zarządzały losem naszego państwa. Ich działania sygnowane były chęcią dobra wspólnego, jednakże bardzo często swoje decyzje podejmowali przez pryzmat własnych interesów czy zewnętrznych wpływów. Kompleksy wobec innych państw europejskich oraz mocarstw globalnych sprawiły, iż Polska, niejednokrotnie wybierała drogę ustępstw zamiast stanowczości, rezygnując z ambicji kształtowania własnej przyszłości.

Dla dokonania przełomowych zmian w polskiej polityce niezbędne jest odsunięcie od władzy tych polityków, których korzenie polityczne sięgają czasów Okrągłego Stołu. Tylko poprzez odważne odnowienie klasy politycznej możemy zredefiniować interes narodowy naszego państwa. Generacja Okrągłego Stołu, niesie bagaż dawnych kompromisów i w oparciu o nie kształtuje swoje poczynania polityczne. Wizja przyszłości, wolna od ograniczeń przeszłości, jest konieczna dla Polski, aby podążać drogą pełnej niepodległości decyzyjnej i odważnej polityki krajowej i międzynarodowej, której celem nadrzędnym pozostaje dobro i rozwój Rzeczypospolitej. Bez tego kroku, wszelkie próby reformacji będą niepełne i nieskuteczne.

Polska stoi przed wyzwaniem umocnienia swojej suwerenności i musi podjąć decyzję o skupieniu polityki na interesie narodowym, zamiast ulegać wpływom zewnętrznym oraz interesom dominujących partii. Historia uczy nas, że tylko dzięki stanowczości i niezależności możemy rozwijać nasze państwo i zapewnić przyszłość Polakom, w duchu wartości, które od wieków nas kształtowały: Bóg, Honor, Ojczyzna. Odrzucenie kompleksów wobec innych mocarstw i przyjęcie aktywnej dyplomacji to klucz do prawdziwej równorzędności Polski na arenie międzynarodowej. To czas aby Polska kierowała się wyłącznie interesem narodowym.

LOKALIZM

Lokalizm, zakorzeniony w świadomości społecznej i kulturalnej, staje się odpowiedzią na nieuchronnie narastającą falę globalizmu. W poszukiwaniu skutecznej metody na zachowanie narodowej tożsamości oraz niezależności, zwracamy się ku sile lokalnych wspólnot, które mają potencjał stać się fundamentem prawdziwej zmiany. Twierdzimy, że rozpoczynając od najmniejszych jednostek – rodziny, sąsiedztwa, gminy – możemy dokonać transformacji skali państwowej. To właśnie poprzez umacnianie lokalnych struktur, inwestowanie w regionalną gospodarkę i dbanie o samodzielność decyzyjną na poziomie lokalnym, Polska może skutecznie przeciwstawić się presji homogenizacji globalnej. Taki lokalizm, w przeciwieństwie do centralizmu, umożliwia społecznościom dostosowanie rozwiązań do swoich unikalnych potrzeb i warunków, zapewniając równocześnie rozwój, który jest zrównoważony i sprawiedliwy.

Lokalizm, będąc siłą napędową regionalnej autonomii, staje się także tarczą chroniącą zasadę wolności jednostki. W małych społecznościach, gdzie każdy głos ma większą wagę, indywidualne prawo do decydowania o sobie i swoich najbliższych staje się bardziej wyraźne i szanowane. Przekonanie o tym, że wolność osobista jest najlepiej strzeżona w warunkach, gdzie decyzje podejmowane są blisko jej adresatów, jest fundamentem lokalizmu. Umożliwia ono członkom społeczności aktywne uczestnictwo w kreowaniu przestrzeni, której są częścią. Takie podejście sprzyja nie tylko zachowaniu lokalnych tradycji i zwyczajów, ale również zapewnia jednostkom rzeczywisty wpływ na kształtowanie życia publicznego, co jest wyrazem prawdziwej demokracji oddolnej i gwarantem prawdziwej wolności.

LOKALNE SEJMIKI

Lokalne sejmiki, jako fundamenty siły politycznej w skali mikro, pełnić będą kluczową rolę w procesie odparcia globalizmu, będąc wyrazicielami lokalizmu, który jest odpowiedzią na zagrożenia wynikające z nadmiernej centralizacji i uniformizacji. Ich działanie umożliwi realne przeniesienie władzy decyzyjnej na poziom lokalny, dzięki czemu społeczności będą mogły realizować własne inicjatywy dostosowane do specyficznych potrzeb i warunków. Sejmiki lokalne stają się zwornikiem, który umacnia lokalne gospodarki, obyczaje, oraz wartości, sprzyjają demokracji uczestniczącej i bezpośredniej. To właśnie przez nie – jako organy reprezentatywne wybrane bezpośrednio przez mieszkańców – powinny przepływać inicjatywy, projekty i uchwały, które mają na celu zachowanie lokalnej tożsamości, przy jednoczesnym podnoszeniu jakości życia i samodzielności regionów. Poprzez aktywną pracę i dialog z mieszkańcami, lokalne sejmiki odgrywają centralną rolę w budowaniu silnego społeczeństwa, które zaczyna zmiany od najniższego szczebla, a nie od centrali, co stwarza silne fundamenty dla trwałych i organicznych zmian na poziomie krajowym.

BEZPROGOWE REFERENDA GMINNE

Bezprogowe referenda na poziomie gminnym, jako bezpośrednie narzędzie demokracji partycypacyjnej, odegrać mogą zasadniczą rolę w ugruntowaniu suwerenności lokalnych społeczności. Stanowią one demokratyczną odpowiedź na coraz bardziej zauważalne zapotrzebowanie obywateli na bezpośredni wpływ na kształtowanie polityki swojego najbliższego środowiska. Przez eliminację barier proceduralnych, takie referenda umacniają bezpośrednie uczestnictwo mieszkańców w procesie decyzyjnym, dając im realny wpływ na zagadnienia lokalne. Bezprogowy charakter takich rozwiązań gwarantuje, że żaden głos nie zostanie pominięty, a każda inicjatywa, niezależnie od skali, będzie miała szansę być wysłuchaną.

Takie podejście sprzyja rozwojowi demokracji uczestniczącej, gdzie każdy mieszkaniec, niezależnie od swojej pozycji społecznej czy ekonomicznej, zostaje wyposażony w realną moc oddziaływania na lokalną politykę. Referenda bezprogowe wpisują się w szeroko pojętą ideę lokalizmu, stając się narzędziem ochrony lokalnych interesów przed nadmierną centralizacją. Pozwalają społecznościom na kształtowanie własnego otoczenia zgodnie z lokalnymi potrzebami, co przekłada się na większe zadowolenie oraz lepsze dopasowanie uchwał do realiów danego terenu.

Bezpośrednie wpływanie na życie gminy przez referenda bezprogowe jest wyrazem dojrzałości obywatelskiej oraz świadomości, że to od zaangażowania każdego mieszkańca zależy kierunek rozwoju i jakość zarządzania wspólnymi sprawami. Takie działanie może przyczyniać się do budowania silnych fundamentów lokalnej demokracji, odzwierciedlającej wolę mieszkańców i sprzyjającą zrównoważonemu oraz organicznemu rozwojowi regionów Polski.

NOWA KONSTYTUCJA

Przesiąknięta duchem minionych dekad, obecnie obowiązująca Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z 1997 roku nie odzwierciedla dążeń, wymagań i aspiracji Polaków. Przyjęcie nowej Konstytucji, stworzonej z myślą o bieżącym kontekście historycznym, politycznym i społeczno-gospodarczym naszego kraju, jest nieodzowne. Akt ten powinien wyrastać z pracy polskich prawników, których podejście patriotyczne gwarantuje zrozumienie unikalnych wartości narodowych oraz aspiracji społecznych. W ów nowy porządek prawny wpisana będzie zmiana systemu rządów na prezydencki, gdzie większe znaczenie i odpowiedzialność zyska głowa państwa, co przyczyni się do wzmacniania stabilności i efektywności władzy wykonawczej. Taki system wzmocni pozycję Rzeczypospolitej zarówno na arenie wewnętrznej, jak i międzynarodowej, zapewniając jednocześnie, że decyzje kształtujące przyszłość kraju będą podejmowane z należytą rozwagą i zamiarem służenia interesom wszystkich Polaków.

USTRÓJ PREZYDENCKI

Ustrój prezydencki, z prezydentem jako głową państwa i zarazem szefem władzy wykonawczej, ma potencjał wprowadzić w Polsce bardziej wyrazistą i zdecydowaną politykę, której brakuje w obecnym ustawieniu parlamentarno-gabinetowym. Siła tego systemu leży w jego zdolności do szybkiego reagowania na wyzwania krajowe i międzynarodowe, gdyż koncentracja władzy wykonawczej w rękach jednej osoby pozwala na jednolitość i spójność prowadzenia polityki. Ponadto, ustrój prezydencki może przyczynić się do ograniczenia konfliktu kompetencyjnego między organami władzy, który paraliżuje proces decyzyjny w Polsce.

Zwiększenie odpowiedzialności i uprawnień prezydenta zmusza do wyborów bardziej świadomych i zobowiązujących, co efektywnie zacieśni relację elektoratu z wybieranym liderem, powodując, iż każda decyzja prezydenta jest bezpośrednim odzwierciedleniem woli narodu. Wzmocnienie roli głowy państwa, poparte solidnym mechanizmem kontroli i równowagi zapewnianym przez inne gałęzie władzy, będzie zatem wspierać stabilność, upraszczać proces legislacyjny i umożliwiać klarowną oraz konsekwentną politykę.

BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE

Bezpieczeństwo narodowe w aspekcie wewnętrznym zyskuje na znaczeniu w kontekście ustawodawstwa prezydenckiego, które ma za zadanie wzmocnić rolę głowy państwa w kierowaniu polityką bezpieczeństwa. Ustrój prezydencki, ze zwiększonymi uprawnieniami wykonawczymi, pozwala na szybką i zdecydowaną reakcję na wyzwania stawiane przed bezpieczeństwem wewnętrznym, od cyberzagrożeń po kryzysy społeczne. Reforma służb państwowych, jako komplementarna strategia, ma na celu odświeżenie struktur wewnętrznych i zwiększenie ich efektywności poprzez przejrzystość oraz zapewnienie odpowiedniej kontrolnej roli cywilnej. Odpowiedzialne i wydajne służby, działające pod bezpośrednim nadzorem prezydentury, mają stanowić filar stabilności i bezpieczeństwa, odpowiadając na bieżące zagrożenia i zapobiegając kryzysom, co jest kluczem do ochrony porządku publicznego i spokoju obywateli w państwie.

Rozpatrując kwestię bezpieczeństwa narodowego, zasadniczą staje się reforma służb specjalnych, których działalność w obecnym kształcie została zanieczyszczona przez dziedzictwo poprzedniego ustroju oraz skomplikowane powiązania międzynarodowe, które nigdy nie służyły interesowi Polski. Z tego względu, skonstruowanie od podstaw nowych służb specjalnych jest nie tylko przejawem troski o suwerenność narodową, ale koniecznością dokończenia transformacji systemowej. Nowe formacje powinny być wolne od wpływów i korupcji oraz przeszłościowych obciążeń, zbudowane na fundamencie transparentności i patriotyzmu. Starannie przeszkolone i zdyscyplinowane kadry, selekcjonowane z największym naciskiem na lojalność względem państwa polskiego, staną się gwarantem, że każda informacja i operacja będzie realizowana z myślą o dobru narodu i niepodległości jego decyzji. Tylko dzięki takiemu radykalnemu oczyszczeniu, Polska zyska służby specjalne, które będą odpowiadać wyzwaniom współczesnego świata, zwalczając zarówno zewnętrzne, jak i wewnętrzne zagrożenia, niezachwianie stojąc na straży interesów Rzeczypospolitej.

Istotnym elementem odbudowy służb specjalnych jest wprowadzenie skutecznego nadzoru polityczno-praktycznego, którego brak do tej pory był palącym problemem. Nadzór ten powinien być wykonywany przez niezależne organy państwowe, z udziałem ekspertów aby zapewnić pełną przejrzystość operacji i decyzji. Narzędzie to jest niezbędne do ochrony struktur przed ponownym wpisaniem się niepożądanych elementów w tkankę służb. Jednocześnie kluczowe staje się wypracowanie mechanizmów odpowiedzialności, które będą zabezpieczeniem przed nadużyciami i arbitralnym działaniem, gwarantując, że służby specjalne służą wyłącznie interesowi narodowemu i są zawsze podległe woli demokratycznie wybranych przedstawicieli narodu.

W kontekście bezpieczeństwa narodowego, przeciwdziałanie emigracji ekonomicznej staje się priorytetem politycznym. Utrata kwalifikowanych pracowników, pogłębiająca niedobory na rynku pracy, może prowadzić do osłabienia gospodarki narodowej i ograniczenia jej konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Konieczne jest zatem stworzenie warunków, które zatrzymają talenty i zdolności w kraju, wspierając tym samym rozwój i innowacyjność. Działania te mogą obejmować reformę systemu podatkowego, inwestycje w kształcenie i rozwój zawodowy, oraz budowanie stabilnego rynku pracy, który będzie w stanie sprostać oczekiwaniom młodych, ambitnych obywateli. Takie podejście nie tylko zabezpieczy interesy państwa, ale również zapewni rozwój społeczno-ekonomiczny, który jest nierozerwalnie związany z bezpieczeństwem narodowym.

W ramach polityki bezpieczeństwa narodowego, kluczowe znaczenie ma skuteczna ochrona granic państwowych. Wzmocnienie zabezpieczeń granicznych służy nie tylko ochronie przed nielegalną imigracją, ale również przeciwdziała potencjalnym zagrożeniom związanym z niekontrolowanym napływem migrantów, takim jak przestępczość transgraniczna czy presja na systemy socjalne i gospodarcze kraju. Zwiększenie zdolności operacyjnych straży granicznej, poprawa infrastruktury kontrolnej oraz efektywny system monitorowania ruchu granicznego są niezbędne do zapewnienia suwerenności i bezpieczeństwa wewnętrznego. Wprowadzenie polityki, która reguluje napływ migrantów opierając się na dobrze zdefiniowanych i sprawiedliwych procedurach, pozwoli na utrzymanie społecznej i ekonomicznej kohezji, równocześnie dbając o potrzeby i bezpieczeństwo obywateli.

W kontekście bezpieczeństwa narodowego, niezwykle ważne jest również zapewnienie bezpieczeństwa żywnościowego, które polega na zapewnieniu dostępu do wystarczającej ilości zdrowej i odżywczej żywności dla wszystkich obywateli. Działania na rzecz ochrony rodzimej produkcji rolnej, wspieranie małych i średnich gospodarstw oraz inwestowanie w technologie zrównoważonej agrokultury są istotnymi krokami w kierunku osiągnięcia niezależności żywnościowej. Równie istotne jest rozwijanie świadomości społecznej dotyczącej konsumpcji produktów lokalnych, co nie tylko przyczyni się do ożywienia lokalnej gospodarki, ale także do utrzymania zdrowia publicznego.

Podniesienie świadomości własności gruntów rolnych wśród Polaków, zabezpieczanie ich przed przejmowaniem przez duże korporacje zagraniczne oraz ochrona przed szkodliwymi przepisami instytucji międzynarodowych, to kolejne działania stabilizujące bezpieczeństwo żywnościowe kraju.

NIE DLA EURO – TAK DLA GOTÓWKI

Polacy, w obliczu nieustannych dyskusji o wspólnej walucie europejskiej, muszą zachować czujność i nieugiętą postawę, by nie poddawać się presji przyjmowania euro. W naszej narodowej strategii gospodarczej kluczowym powinno być utrzymanie złotego, co daje krajowi większą kontrolę nad własną polityką monetarną – narzędziem niezbędnym do elastycznego reagowania na rynkowe zmiany i kryzysy finansowe. Równie istotna dla zachowania suwerenności ekonomicznej jest obrona gotówki jako legalnego środka płatniczego, będącego alternatywą dla systemów płatności elektronicznych, które skupiają dane transakcyjne w rękach banków. W użyciu gotówki tkwi aspekt wolności osobistej i prywatności, jak też niezależności od infrastruktury technologicznej i potencjalnych awarii cyfrowych systemów płatniczych. Dbając o zachowanie gotówki w obiegu, Polacy manifestują chęć zachowania autonomii w swoich codziennych działaniach ekonomicznych, ograniczając tym samym możliwość nadmiernej kontroli ze strony instytucji finansowych nad ich przyzwyczajeniami konsumenckimi oraz nad bezpieczeństwem finansowym każdego obywatela.

PRZEDSIĘBIORCY NASZYM DOBREM NARODOWYM

Żeby państwo polskie sprawnie funkcjonowało i rozwijało się w sposób zrównoważony, niezbędne jest stworzenie środowiska pobudzającego przedsiębiorczość oraz inicjatywę gospodarczą. Kluczem do tego jest eliminacja nadmiernego obciążenia regulacyjnego i podatkowego. Zdjęcie z przedsiębiorców jarzma zbędnych opłat, biurokracji oraz niejasnych przepisów, pozwoli na pełniejsze wykorzystanie ich potencjału innowacyjnego i twórczego. Siła polskiej gospodarki tkwi w przedsiębiorczości jej obywateli, którzy gdy tylko otrzymają możliwość działania w warunkach wolnościowych, potrafią dokonywać cudów gospodarczych. Teza, że „Polacy to naród, któremu wystarczy nie przeszkadzać, by się bogacił”, podkreśla, że natura polskiej przedsiębiorczości potrafi owocować wspaniałymi wynikami, o ile zostanie zwolniona z kajdan zbędnych regulacji. Decydenci od 1989 roku, chociaż zainicjowali proces transformacji gospodarczej, to nie stworzyli warunków dla swobodnego rozwoju przedsiębiorczości. Dziś nadszedł czas, aby ten stan rzeczy definitywnie zmienić.

W kontekście wspierania przedsiębiorczości, szczególną uwagę należy zwrócić na przedsiębiorców rolnych. Ich istnienie i rozwój są kluczowe dla zapewnienia bezpieczeństwa żywnościowego kraju. Konieczne jest zabezpieczenie interesów rolników poprzez tworzenie warunków, które umożliwią im przetrwanie i rozwój w coraz bardziej konkurencyjnym i zbiurokratyzowanym rynku. Eliminacja zbędnych obciążeń administracyjnych i biurokratycznych oraz zapewnienie stabilności prawnoustrojowej to kluczowe elementy stwarzające korzystne warunki dla rozwoju przedsiębiorczości rolniczej. Wspieranie innowacji, prezentowanie alternatywnych metod produkcji oraz ochrona przed wpływem instytucji międzynarowoych stanowią istotną część kształtowania zrównoważonego rolnictwa w Polsce. Przedsiębiorczość rolna nie tylko zapewnia bezpieczeństwo żywnościowe kraju, ale również może odegrać kluczową rolę w tworzeniu nowych miejsc pracy i ożywieniu gospodarczym lokalnych społeczności wiejskich. Dlatego konieczne jest nie tylko zabezpieczenie interesów przedsiębiorców rolnych, ale także aktywne wspieranie ich rozwoju, dzięki czemu potencjał polskiego rolnictwa może być w pełni wykorzystany.

Kolejnym kluczowym aspektem promowania przedsiębiorczości w Polsce jest ochrona i wsparcie małych firm rodzinnych. Działalność takich przedsiębiorstw odgrywa niezwykle istotną rolę zarówno w stabilizacji lokalnych gospodarek, jak i w ożywieniu dziedzictwa kulturowego i tradycji rzemieślniczych. Niestety, nadmierna biurokracja i obciążenia regulacyjne związane z prowadzeniem biznesu wielokrotnie stanowiły poważną przeszkodę dla rodzinnych firm, ograniczając ich potencjał rozwojowy i innowacyjny. Dotychczasowi decydenci od 1989 roku nie stworzyli sprzyjających warunków dla tych przedsiębiorstw, co często prowadziło do ich zanikania w obliczu konkurencji ze strony przedsiębiorstw ludzi z układów politycznych oraz międzynarodowych korporacji. Dlatego ważne jest, aby nowa polityka wspierała tworzenie korzystnych warunków dla rozwoju tych podmiotów, poprzez zmniejszenie obciążeń administracyjnych, ułatwienia dostępu do finansowania oraz promowanie lokalnego biznesu. Ochrona i rozwój małych firm rodzinnych stanowi nie tylko kwestię gospodarczą, lecz również aspekt społeczny i kulturowy, dlatego konieczne jest zapewnienie im wsparcia, aby mogły odgrywać istotną rolę w rozwoju regionalnym i krajowym.

POLONIA

Polonia musi zacząć odgrywać istotną rolę w budowaniu współczesnej polskiej tożsamości oraz w działaniach politycznych Polski. Ich zaangażowanie i współpraca w polityce kraju jest kluczowe dla rozwoju i wzmacniania polskiego wpływu na arenie międzynarodowej. Polonia stanowi drugie płuco polskiego narodu, które musi zacząć oddychać, by odczuwalnie wspierać rozwój kraju. Ich doświadczenie, wiedza oraz kontakty za granicą mogą być przydatne w kontekście nawiązywania relacji, promowania polskich interesów gospodarczych, kulturalnych oraz dyplomatycznych. Dlatego też potrzeba bardziej aktywnej współpracy z polonią, którą należałoby integrować w procesy decyzyjne i dialog polityczny na arenie krajowej. Ich konstruktywny udział w życiu publicznym, polityce i gospodarce mogą stanowić ważny wkład w postęp i rozwój Polski, a jednocześnie przyczynić się do wzmocnienia więzi międzynarodowych kraju ze społecznościami polskimi na całym świecie.

POLITYKA HISTORYCZNA

W świetle narastających kontrowersji dotyczących interpretacji historii, istnieje pilna potrzeba wprowadzenia nowej polityki historycznej, która opiera się na rzetelnym odkłamywaniu historii oraz konsekwentnym dbaniu o polski interes narodowy. Wydarzenia takie jak Auschwitz, Ravensbrück i zbrodnie na Wołyniu stanowią fundamentalną dziedzinę, w której Polska musi odgrywać aktywną rolę we współczesnym dyskursie międzynarodowym. Poprzez odkłamywanie historii i prezentowanie faktów w sposób rzetelny, Polska musi przeciwdziałać próbom narzucania fałszywych narracji oraz walczyć z niesprawiedliwymi oskarżeniami. W oparciu o solidne fundamenty historyczne, Polska powinna propagować zrozumienie zdarzeń w ich właściwym kontekście oraz bronić honoru i pamięci ofiar historycznych tragedii, co jest niezwykle istotne dla zachowania integralności narodowej. Przywódcy muszą być pozbawieni kompleksów, aby politykę historyczną budować na prawdzie. Dzięki nowej polityce historycznej, Polska będzie działać jako silny głos w promowaniu rzetelnego przekazu zdarzeń historycznych, naprawiając szkody wynikłe z celowych zniekształceń w tej dziedzinie, oraz budując trwałe fundamenty dla współpracy międzynarodowej opartej na poszanowaniu prawdy historycznej.

MEDIA PUBLICZNE

Konieczność stworzenia pluralistycznych mediów publicznych jest niezwykle istotna, szczególnie w kontekście dotychczasowego traktowania tych instytucji jako narzędzia w rękach kolejnych partii rządzących. Aby osiągnąć ten cel, kluczowym krokiem jest stworzenie nowego zarządu mediów publicznych, który będzie składał się z niezależnych, obiektywnych i moralnych dziennikarzy, pozbawionych wpływów politycznych czy interesów zewnętrznych. Tylko w ten sposób można odbudować zaufanie do tych instytucji oraz zapewnić obywatelom rzetelne, różnorodne i wolne od stronniczości źródło wiadomości, analityki i informacji. Pluralizm i różnorodność zdań są kluczowymi elementami demokratycznego społeczeństwa i niezależne media publiczne mogą pełnić istotną rolę w zachowaniu tych wartości. Dlatego stworzenie nowego zarządu opartego na niezależności i moralności dziennikarzy jest niezbędne dla zapewnienia rzetelności i pluralizmu w przekazie medialnym narodowych instytucji informacyjnych.

Stworzenie nowej ustawy medialnej, która odpowiada standardom i wyzwaniom XXI wieku, jest kluczowym aspektem w reformie mediów publicznych. Nowe prawo powinno uwzględniać zmieniający się krajobraz medialny, zapewniając transparentność, pluralizm i równość w dostępie do mediów publicznych. Taka ustawa powinna także chronić wolność mediów i zapewnić integralność redakcyjną, zapobiegając niegodziwym wpływom zewnętrznym oraz upolitycznieniu mediów publicznych. Ustawa powinna promować również rozwój innowacyjnych modeli dziennikarstwa, uwzględniając wyzwania cyfrowej transformacji i rosnące znaczenie platform medialnych online. Ostatecznie, nowa ustawa medialna powinna jednoznacznie określać standardy etyczne, promować uczciwość i rzetelność dziennikarską oraz chronić interes publiczny poprzez zapewnienie rzetelności i wysokiej jakości przekazu medialnego.

KRYZYS DEMOGRAFICZNY

Rozstrzygające wyzwania demograficzne, przed którymi stanęła Polska, wymuszają podjęcie skutecznych i długofalowych działan zmierzających do zahamowania negatywnych trendów. Programy socjalne, choć bywają pożyteczne w krótkiej perspektywie, nie stanowią rozwiązania kryzysu, który jest złożony i wielowymiarowy. Należy skoncentrować się na holistycznym podejściu, obejmującym edukację, politykę zdrowotną i rozsądną politykę mieszkaniową, które tworzą realne podstawy do planowania rodziny i podniesienia wskaźnika urodzeń. Zagadnienie demograficzne powinno być traktowane priorytetowo, z uznaniem jego wpływu na przyszły wzrost gospodarczy i stabilność systemu emerytalnego. Państwo musi inwestować w kreowanie przestrzeni sprzyjającej rodzicielstwu, wzmocnienie instytucji rodzinnych i promowanie modelu społeczeństwa, w którym decyzja o dziecku jest możliwie najlepiej wspierana i doceniana, zarówno przez politykę krajową, jak i lokalną, co z kolei przyczyni się do stopniowej poprawy sytuacji demograficznej w długotrwałym aspekcie.

NIE DLA FEDERALIZACJI

Polska powinna sprzeciwiać się federalizacji Unii Europejskiej, gdyż siła samej Europy leży w różnorodności i potędze silnych, suwerennych państw narodowych. To właśnie państwa narodowe stanowią naczelną siłę napędową Europy, przyczyniając się do bogactwa kulturowego, innowacji oraz gospodarczego rozwoju regionu. Każde państwo członkowskie ma unikalne potrzeby i perspektywy, które powinny być brane pod uwagę w procesach decyzyjnych Unii. Wzrost federalizmu mógłby prowadzić do utraty suwerenności państw członkowskich oraz nadmiernego oddalenia decyzji od obywateli, co z kolei mogłoby wpłynąć na utratę demokratycznego charakteru Unii Europejskiej. Ponadto, sukces współpracy międzynarodowej Europy opiera się na poszanowaniu i umacnianiu suwerenności poszczególnych państw, a nie na dążeniu do scentralizowanej władzy. Właśnie w pluralistycznym, zdecentralizowanym podejściu, Unia Europejska znajduje swoją siłę i potencjał, ponieważ umożliwia wszechstronną i elastyczną reakcję na wyzwania współczesnego świata. Dlatego Polska powinna aktywnie działać na rzecz utrzymania silnych państw narodowych w strukturach Unii Europejskiej, aby zapewnić jej stabilność, trwałość i trwały rozwój na arenie międzynarodowej.

Sprzeciwiamy się pomysłowi stworzenia wspólnej armii europejskiej Jest to koncepcja niebezpieczna z wielu powodów. Po pierwsze, taka armia miałaby znaczący wpływ na proces federalizacji, mogłaby stanowić krok w kierunku utraty suwerenności państw członkowskich, co jest sprzeczne z zasadą równości i samostanowienia. W dodatku istnieje obawa, że takie rozwiązanie spowodowałoby, że główne decyzje dotyczące militarnego zaangażowania Unii Europejskiej miałyby być podejmowane przez największe państwa członkowskie, takie jak Niemcy i Francja. Mniejsze państwa, takie jak Polska, mogą znaleźć się w sytuacji, gdzie brakować im będzie głosu w kwestiach bezpieczeństwa i obronności, co miałoby negatywne konsekwencje dla równowagi sił w Unii. Pomysł stworzenia armii europejskiej budzi zatem obawy o konsekwencje dla równości i samostanowienia państw członkowskich oraz może prowadzić do nierównowagi i dominacji mocarstw, co stanowi realne zagrożenie dla bezpieczeństwa i demokratycznego charakteru Unii Europejskiej. Dlatego Polska powinna sprzeciwić się temu pomysłowi i skupić się na rozwoju własnej armii oraz współpracy wojskowej w ramach NATO, która uwzględnia suwerenność i równość wszystkich państw członkowskich.

Odpowiedzialność za suwerenność prawodawczą oraz skuteczność działań podejmowanych w kluczowych dla państwa sprawach, takich jak zarządzanie kryzysowe w czasie pandemii, nie może być przenoszona na instytucje międzynarodowe. Polska powinna kategorycznie odrzucić traktat pandemiczny WHO, bowiem każde rozwiązanie, które implikuje nadzór zewnętrzny nad krajowymi mechanizmami reagowania na sytuacje kryzysowe, stanowi zagrożenie dla naszej niezależności legislacyjnej. Włączenie kraju do systemów decyzyjnych z zewnątrz, które będą nadrzędne wobec lokalnego ustawodawstwa, jest nie do przyjęcia. Konstytucyjna zasada suwerenności narodu, wyrażona w wyłącznym prawie do determinowania wewnętrznych działań państwa, musi być zachowana. Ochrona obywateli w czasach kryzysów zdrowotnych to priorytet, lecz rola WHO powinna ograniczać się jedynie do funkcji doradczej i wspierającej, nie narzucającej Polsce decyzji, kompromitującej naszą zdolność do samodzielnego i niezależnego reagowania na wyzwania ewentualnej pandemii.

RADA MĘDRCÓW

W naszym Ruchu Obrony Polaków, ustanowiliśmy Radę Mędrców, złożoną z ekspertów i autorytetów w różnych dziedzinach. Celem tej Rady będzie stać na straży właściwego działania naszego stowarzyszenia. Uznajemy, że aby podejmować mądre i odpowiedzialne decyzje, potrzebujemy wsparcia i wiedzy tych, którzy są ekspertami w swoich dziedzinach. Współpraca z Radą Mędrców pozwoli nam działać skutecznie i skierować nasze wysiłki na właściwe cele.

Dzięki Radzie Mędrców, nasz ruch ma potencjał uniknięcia dotychczasowych błędów, które często występowały w działaniach partii politycznych. Współpraca z ekspertami i autorytetami w różnych dziedzinach umożliwi wnikliwe analizowanie kwestii oraz podejmowanie mądrych decyzji opartych na fachowej wiedzy i doświadczeniu. Dzięki takiej strukturze nasze działania będą bardziej zrównoważone, mniej podatne na błędy i mniej narażone na wpływy krótkoterminowych interesów.

WSPÓLNE DZIAŁANIE

W odpowiedzi na nadchodzące niebezpieczeństwa, z dumą ogłaszamy powstanie Ruchu Obrony Polaków. Naszą misją jest stworzenie silnego przewodnictwa, które pozwoli Polsce skutecznie stawić czoła wyzwaniom. Jest to ruch oparty na wartościach patriotyzmu, odpowiedzialności i współpracy w oparciu o trzy, najważniejsze dla Polaków, hasła „Bóg, honor, ojczyzna”. Inicjatywę tę założyliśmy, mając świadomość trudnych czasów, w których się znajdujemy.

Łączymy Wasze doświadczenie, wiedzę i zaangażowanie z naszymi wartościami oraz ideami. Razem, jako społeczność, możemy wypracować najlepsze rozwiązania i zbudować silną, zjednoczoną Polskę, na której można polegać w tych trudnych czasach.

Dotychczasowe wodzowskie struktury prowadziły do zbyt silnego skupienia decyzyjności, co często ograniczało pluralizm głosów oraz kreatywność w podejmowaniu decyzji. Przejście na system w pełni demokratyczny może skutkować bardziej reprezentatywnym ukształtowaniem stanowisk w stowarzyszeniu, a także umożliwić większą transparentność oraz zaangażowanie członków w proces podejmowania decyzji. Podejście oparte na trzech filarach – Gadowski, Sumliński, Komorowski oraz strukturach lokalnych, jak to zarysowano w przypadku Ruchu Obrony Polaków, stanowi wyjście poza dotychczasowy model, co przyniesie korzyści poprzez większe uwzględnianie różnorodnych perspektyw szerszego grona członków.